sobota, 21 lutego 2015

Hejka kociaki :*

Niektórzy jeszcze mają ferie, a inni już w szkole. Ale i tak wszystkich to samo czeka - NAUKA. Jak wiadomo uczniowie nie lubią się uczyć. Są to dla nas męczarnie i tortury oraz marnowanie czasu. Lecz gdyby pomyśleć wychodzi na to że to wcale nie jest strata czasu, przecież dzięki temu w przyszłości będziemy mogli mieć dobry zawód. Dziś dam wam parę dobrych rad dotyczących nauki. Może dzięki temu wasza nauka będzie bardziej efektywna, a nawet polubicie troszeczkę naukę ;)




PLAN NAUKI

1. Posprzątaj pokój i biurko gdyż każda niepotrzebna rzecz może cię rozpraszać. Najlepiej zostaw na biurku tylko piórnik i lampkę oraz inne przedmioty potrzebne Ci do nauki.


2. Przygotuj książki, zeszyty, materiały do nauki ponieważ bardzo często się zdarza że biegasz po całym pokoju szukając zeszytu od historii. To wyprowadza cię z równowagi. 


3. Przygotuj przekąski oraz picie, lecz pamiętaj o zdrowych produktach, a nie o "śmieciowych". Dobrymi przekąskami są: sałatka owocowa, kawałki owoców, marchewki, musli, jogurty. Bieganie do lodówki również wyprowadzi cię z równowagi.



4. Idź do toalety, nawet gdy jesteś pewny że nie masz potrzeby. Chodzenie do toalety w trakcie nauki znów kończy się dekoncentracją.

5. Ubierz się się ani za ciepło, ani za zimno, po prostu w sam raz do panującej temperatury w pomieszczeniu.

6. Gdy usiądziesz do biurka włącz odpowiednie oświetlenie, jesteś już gotów do nauki.

7. Co 30 min rób 5-10 min przerwę. W czasie przerwy zrób parę ćwiczeń relaksujących bądź połóż się na łóżku i zamknij oczy. I niech ręki nie kusi do telefonu.


MAŁE TRIKI I SPOSOBY

- wyśpij się, nie myślimy gdy jesteśmy senni
- rozplanuj naukę na parę dni, nauka do testu w jeden dzień jest trudna i bardzo wykańczająca
- słuchaj na lekcji, dzięki temu o wiele mniej będzie do nauki w domu
- sprawdź czy jesteś słuchowcem, wzrokowcem bądź kinestetykiem (test - klik) i dobierz odpowiednie metody nauki pod siebie
- przewietrz pokój, powietrze to przecież przyjaciel ucznia ;)
- ucz się wcześnie, nie odkładaj nauki na później, im późniejsza godzina tym coraz gorzej myślimy

NIE ZAWALCIE 2 SEMESTRU :D 

Jak się uczycie?
Skorzystacie z tych rad?

marzycieleczka1





5 komentarze:

  1. Na pewno skorzystam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny post :d Bardzo przydatny,lecz mam kilka zastrzeżeń (przynajmnein dotyczących mnie xd): mi lepiej uczyć się wieczorem tak nauczę się i rano dalej pamiętam :D xDD i jak się ucze to lubie robić coś w tym czasie (uwaga:nie zawsze) coś bazgrać,malować ;) ale post ogółem bardzo fajny :D z jedzeniem,ubraniem i toaletą muszę wybróbować,choć nwm czy sie sprawdzi gdyż moje przerwy są co chwila po picie,jedzenie,toaletę,bluzę itd.. ale później jak usiądę wreszcei na tyłku, to się skupiam i przeważnie nic nie wytrąca mnie z równowagi :) Post bardzo fajny na 6 +

    OdpowiedzUsuń
  3. DancePrissy0001 marca 2015 16:18

    Tez tak mam :D Nie wiem po co sprawdzac testy... Jak zrobilam blad, to go juz nie zauwaze ;/
    Nie musze sie uczyc, a mam najwyzsza srednia w szkole (5,1). Slabsza za to jestem z matematyki, ale to drobiazg :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja mam podobnie ;) Ogólnie przedmioty ścisłe typu fizyka czy matematyka to moja pięta Achillesa ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tam lubię szkołę:)Ale post fajny.

    OdpowiedzUsuń