niedziela, 21 lutego 2016

14:17


Hej mordeczki!
W dzisiejszym poście obiecane polecane przeze mnie młodzieżowe książki. Z góry informuję, że kolejność w jakiej je wymieniam nie ma znaczenia, a ocena to tylko moje indywidualne "przemyślenia" ;) Post będzie długi więc tu pojawi się 5 książek a w następnym kolejne 5!

A więc zaczynajmy! 
1. Trylogia "Igrzyska Śmierci" - Suzanne Collins 


Znalezione obrazy dla zapytania igrzyska śmierci książki 
Pewnie większość z was czytała/oglądała Igrzyska, bo odkąd wypuścili filmy są szalenie popularne. Sporo osób uważa, że są przereklamowane ale wg.mnie to wcale nieprawda! To, że je uwielbiam widać chyba po moim nicku :) . Seria składa się z 3 części: "Igrzyska Śmierci", "W pierścieniu ognia" i "Kosogłos". Główną bohaterką jest 17 letnia Katniss, która zgłasza się za swoją siostrę do udziału w Igrzyskach - morderczych zawodach na śmierć i życie, które wygra 1 z 24 osób. Na arenie Katniss i partner z jej Dystryktu  Peeta, zawierają sojusz i udają zakochanych, mając nadzieję, że wtedy oboje wygrają. Katniss nie wie jednak, że Peeta naprawdę ją kocha, podczas gdy ona w domu zostawiła najlepszego przyjaciela Gale'a, również w niej zadurzonego. Kiedy para wygrywa Igrzyska zaczyna się rewolucja....
Moja ocena tej książki to 8/10. Potrafi jednocześnie mnie rozbawić i doprowadzić do płaczu. I jeśli chcecie wiedzieć to jestem #TeamPeeta!  
2. Seria "Rywalki" Kiera Cass
Znalezione obrazy dla zapytania rywalki wszystkie części 
Moja ukochana książka! Przeczytałam ją w tydzień! W serii znajdziemy: trylogię czyli "Rywalki", "Elitę" i "Jedyną", epilog "Następczyni" i dwa dodatki "Książę i Gwardzista" oraz "Królowa i Faworytka". Jest to opowieść o Americe Singer, mieszkającej w Illei (państowie na terenie dawnego USA) gdzie panuje podział klasowy. Ami jest piątką (artyską) a jej chłopak Aspen szóstką (pomocą domową). Pewnego dnia jednak wszystko się zmienia. Dziewczyna zostaje wybrana do Eliminacji - konkursu na przyszłą królową, żonę księcia Maxona. Oczywiście Ami wcale nie chce tam jechać, jednak gdy już trafia do pałacu okazuje się, że jest zupełnie inaczej niż myślała. 
Moja ocena to 10/10. Książka jest porywająca, pełna emocji i zwrotów akcji! Porusza też ważne w życiu tematy m.i.n miłość, rodzinę, biedę, politykę, trudne decyzje, przyjaźń, odwagę. I jestem oczywiście #TeamMaxon. 
3. "Gwiazd naszych wina" John Green
Znalezione obrazy dla zapytania gwiazd naszych wina
Piękna, wzruszająca historia miłosna! Płakałam! Jest taka....prawdziwa. Opowiada o chorej na raka Hazel, która poznaje równie chorego chłopaka Augustusa i odzyskuje wiarę w życie. 
Moja ocena to 9/10. Miałam styczność z takimi sytuacjami i uważam, że GNW idealnie odwzorowuje walkę z chorobą, trudności życia i walkę o swoje. Pokazuje też, że każdy z nas jacy byśmy nie byli, ma na świecie swoją druga połówkę, i każdy zasługuje na miłość. 
4. "Szmaragdowy Atlas" John Stephens 
Znalezione obrazy dla zapytania szmaragdowy atlas 
Wciągająca książka dla fanów fantasy! Jest to 1 część trylogii "Księgi Początku" niestety pozostałe części nie są dostępne w Polsce :(  Jest to historia osieroconego rodzeństwa: Kate, Michaela i Emmy, które wciąż jest przenoszone z jednego domu dziecka do drugiego. W kocu trafiają do tajemniczego Cambridge Falls, gdzie odkrywają zaskakującą tajemicę. 
Moja ocena to 8/10. Autor przez całą powieść przekazuje czytelnikowi, że najważniejszym co mamy jest rodzina, i zawsze możemy jej ufać. W pełni zgadzam się z tą myślą i czekam na kolejne części! 
5. "Harry Potter" J.K.Rowling
 Znalezione obrazy dla zapytania harry potter książki
Absolutny młodzieżowy klasyk. Chociaż na pozór to zwykła historia o czarodziejach, tak naprawdę magia jest zwykle na drugim planie. Najważniejsze są tu: walka dobra ze złem, miłość, przyjaźń, poświęcenie, śmierć. Myślę, że chyba nie ma sensu tłumaczyć nikomu fabuły, chyba wszyscy ją znają :) 
Moja ocena to 10/10. Harry Potter rozpoczął moją przygodę z książkami, jestem Potterhead chyba od 6 roku życia (wtedy pierwszy raz obejrzałam film, książę przeczytałam 4 lata później). Nie wiem czy słyszeliście ale Rowling szykuje 8 część! Oprócz tego w listopadzie do kin trafią "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć". 
A jakie są wasze ulubione książki? W jakich fandomach, team'ach jesteście? Druga część posta pojawi się już niedługo! 
Effie ♥

0 komentarze:

Prześlij komentarz