niedziela, 21 lutego 2016

Hejka koty!





Dziś napiszę Wam o czymś, z czym ma dużo osób problem - design bloga. Każdy chciałby mieć ładny, zadbany blog, prawda? Ale nie każdy wie jak to zrobić, dlatego postaram się to dziś przybliżyć zainteresowanym. Ja osobiście jestem fanką klasycznych wyglądów. Czemu? Wszystko jest poukładane i nic nie szpeci bloga. Klasyczny styl ważny jest dla początkujących, ponieważ to właśnie oni dodają przeróżne gadżety typu kursory, pływające rybki, puzzle itp. A one nie dość, że okropnie szpecą to nieraz pozostawiają wirusy! A teraz przejdźmy do początku:

1. Aby zacząć pracę na blogu musimy go ''ogarnąć'' i ''poukładać'' i dodać trochę kodów CSS. Taki post znajdziecie na moim osobistym blogu, więc uznałam, że nie będę się powtarzać - KLIK!

2. Nagłówek - czyli temat, któremu poświęcony jest ten, że oto post! Ja najczęściej używam strony PICMONKEY

a) Szukamy interesującej nas grafiki, najlepiej na białym tle lub PNG. Nie nachalnej, nie za dużej, WYRAŹNEJ. Osobiście grafiki które mnie interesuje są z tumbrla. Oto co ja wybrałam:


b) otwieramy picmonkey.com i wybieramy kategorię Design, następnie pojawią się nam podkategorie - wybieramy Custom.



c) Następnie pojawią nam się dwa okienka. W pierwszym wpisujemy 1500, a w drugim 400. Gdy to zrobimy - klikamy Make it! (UWAGA! Na zdjęciu jest pokazane 300 ale wpisujemy 400!!!)



d) Pojawia nam się białe pole - baza naszego nagłówka. Więc czas wybrać czcionkę i zrobić ładny napis. Ja osobiście robię nagłówek na swojego bloga, który niedługo przejdzie metamorfozę. Po pierwsze wybieramy czcionkę, taką, która nam się podoba. Potem klikamy Ad Text. I wpisujemy nasz napis i przesuwamy w odpowiednie miejsce, np. na środek. Jeśli chcemy, potem możemy zmienić czcionkę.



e) Teraz dodajemy zapisaną przez nas wcześniej grafikę. Klikamy na obrazek z motylkiem, a następnie na Your Own i dodajemy obrazek. Następnie możemy bawić się jego wielkością i ustawieniem.



f) Czas zapisać obraz, klikamy na save znajdujące się na pasku nad nagłówkiem. Pojawi się nam ''nowa'' strona na której klikamy Save to my computer. Teraz nagłówek znajduje się na twoim komputerze.




g) Dodajemy  nagłówek na bloga! Gdy jesteśmy już na bloggerze, to wchodzimy w układ bloga i klikamy w edytowanie nagłówka, pojawi nam się nowe okno. Następnie klikamy - zmniejsz aby dopasować, zamiast tytułu i opisu oraz wybierz plik, na sam koniec klikamy zapisz. I wszystko jest gotowe!


A oto kilka przykładowych nagłówków mojego wykonania:






Mam ogromną nadzieję, że post Wam pomógł! Jeśli chcecie abym Wam pomogła, zrobiła nagłówek, a nawet design - piszcie na marzycieleczka0@gmail.com

Czy chcecie więcej postów tej serii?

marzycieleczka1


0 komentarze:

Prześlij komentarz