wtorek, 23 lutego 2016

18:08
Siema!
Mam dla was kolejną część naszego książkowego Top 10! Przypominam, że oceny są przyznawane wg.mojej opinii, a kolejność wymieniania książek nie ma znaczenie :) Przy okazji zapraszanwszystkich książkocholików do udznadzieję onkursie na moim blogu :D Ostatnio majstruję trochę przy grafice więc dla zwycięzców graficzne tła wykonane przeze mnie.
Link: KLIK



6.Trylogia "Więzień Labiryntu" - James Dashner
Przygodowy thiller o wyjątkowej przyjaźni i poświęceniu. Pewnego dnia Thomas budzi się w dziwnym miejscu zwanym Strefą, otoczoną przez olbrzymi Labirynt. Mieszkają w niej sami chłopcy  żaden nic nie pamięta. Wraz z przybyciem chłopaka zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Kto zamknął chłopaków w Strefie? Kim jest tajemnicza Theresa, która przybywa po Thomasie? Co kryją wymazane wspomnienia bohatera? 
Moja ocena to 8/10. Losy Streferów są nieprzewidywalne i emocjonujące. No i kocham Newt'a! 
 Znalezione obrazy dla zapytania więzień labiryntu
7. "Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy" oraz "Olimpijscy Herosi" - Rick Riordan
Jedne z moich ulubionych serii! Postanowiłam umieścić je w jednym punkcie ponieważ opowiadają praktycznie o tym samym :) W pierwszej serii poznajemy Percy'ego - niezwykłego chłopaka, który dowiaduje się, że jest synem greckiego Boga Posejdona. Trafia do Obozu Herosów, w którym wychowują się się pół-bogowie tacy jak on. Razem ze swoimi przyjaciółmi - Annabeth i Grover'em ruszają na niebepieczne misje by powstrzymać Tytana Kronosa, który chce zniszczyć Olimp.  W kolejnej serii 7 półbogów: Percy, Annabeth i ich nowi przyjaciele: Jason, Piper, Leo, Frank i Hazel musi stawić czoło potężnej Gaji, która planuje przejąć władzę nad światem.
Moja ocena obu serii to 9/10. Książki są przezabawne! Moją ulubioną postacią jest Leo :3 I dla ciekawskich, jestem córką Aresa. Mam tu jakieś rodzeństwo? :D
 Znalezione obrazy dla zapytania percy jackson all books
8. "Siostry wampirki" - Franziska Gehm
Książka może dla nieco młodszych czytelników, ale wciąż bardzo fajna! Jest to historia dwóch sióstr Daki i Sylwanii, które przeprowadzają się z Transylwanii do Niemiec. Nie są jednak zwyczajne - są pół-wampirami!  Muszą odnaleźć się w nowym środowisku, a to nie będzie łatwe!
Moja ocena to 7/10. Seria porusza typowe problemy współczesnych nastolatek, chociaż są wyjątkowo ujęte ;) Minusem jest nieco dziwne słownictwo (część słów jest napisana w "wampirskim" języku sióstr)

9. "Pięć Królestw" - Brandon Mull
Pewnie znacie Brandona Mull'a, autora bestsellerów  "Baśniobór" i "Spirited Animals". Niedawno w Polsce ukazała się druga część jego nowej serii "Pięć Królestw". Głównym bohaterem jest nastolatek Cole, który w Halloween wybiera się z przyjaciółmi do nawiedzonego domu. Przypadkiem wpadają jednak w ręce magicznych handlarzy niewolników i trafiają do tajemniczej Sambrii, jednego z 5 królestw na Obrzeżach. Cole zostaje sprzedany Łupieżcom Niebios, postanawia jednak za wszelką cenę uciec i uratować przyjaciół.
Moja ocena to 9/10. Książka jest jenoczesnie zabawna, ciekawa i lekka. Czekam na kolejne tomy!

 10. "Dary Anioła" - Cassandra Clare
Życie Clary Fray dramantycznie zmienia się w jej 18 urodziny. W klubie spotyka tajeminczego Jace'a i widzi jak zabija on innego człowika. Potem ktoś porywa matkę dziewczyny.. Jace tłumaczy jej, że jest tak jak on Nocnym Łowcą- hybrydą anioła i człowieka, polującą na Demony. Clary i jej ludzki przyjaciel Simon trafiają do Instytutu - kryjówki Łowców. Tam dowiadują sie, że za porwaniem stoi zły Łowca - Valentine. Clary za wszelką cenę chce odzyskać matkę i dowiedzieć się czegoś o swojej przeszłości.
Moja ocena to 10/10. Cudowna historia o przyjaźni, trudnej miłości i rodzinie. Do tego ostatnio wyszedl świetny serial na jej podstawie! Nazywa się "Shadowhunters" koniecznie obejrzyjcie! I osobiście kocham Jace'a!!

Mam nadzieję, że post wam sie podobał i skorzystacie z moich rekomendacji :D A wy jakie książki polecacie?
Buziaki,
Effie ♡♡

0 komentarze:

Prześlij komentarz